نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

شاه‌تره و خواص آن

شاه تره خواص،کاسنی شاتره،خواص شاتره،شاتره با ماست،شاتره خواص گیاهان دارویی

لازم به ذکر است که شاه تره از دسته سبزیجات با طبع گرم و خشک است که سرشار از ویتامین ث می باشد.در واقع برای درمان بیماری های پوستی استفاده از عرق شاه تره بسیار مفید. موثر می باشد. البته یرقان از دسته بیماری هایی است که با خوردن شاه تره تسکین پیدا می کند، همچنین دم کرده این گیاه برای برطرف کردن سموم کبد بسیار مناسب است.
شاه تره،خواص شاه تره
قابل ذکر است که خوردن دم‎کرده شاه‎تره موجب می‎شود سمومی که در کبد جمع شده‎اند برطرف گردد.بهتر است بدانید که برای تقویت مزاج یک هفته از دم‎کرده استفاده نموده 2 هفته استراحت مجدداً یک هفته استفاده نمایید.لازم به ذکر است که شاه‎تره از بین برنده سودا می‎باشد عرق آن 10 صبح و 5 بعداظهر استفاده می شود.بدنیست بدانید که شاه‎تره صفرا را کم می‎کند از عرق آن صبح و بعدازظهر استفاده گردد.

شاه تره،خواص شاه تره

جالب است بدانید که  برای تقویت چشم از سرمه برگ شاه‎تره استفاده نمایید.بهتر است بدانید که دم‎کرده شاه‎تره اشتهاآور است. به یاد داشته باشید مصرف شاه‎تره نباید بیش از یک هفته باشد.لازم به ذکر است که  برای جلوگیری از روییدن مژه‎هایی که برمی‎گردد (یعنی داخل چشم می‎رود) می‎توان از عصاره برگ شاه‎تره با عسل مخلوط نموده به مژه بکشید.

شاه تره،خواص شاه تره

بهتر است بدانید که برای بواسیر از برگ شاه‎تره + برگ گردو به‎صورت ضماد بگذارید.

شاه تره،خواص شاه تره

لازم به ذکر است که برای شاداب شدن پوست مخلوطی از برگ کاسنی و شاه‎تره را کوبیده با کمی عسل و گلاب مخلوط کرده روی صورت بگذارید یا این که ترکیبی از عرق شاه‎تره و کاسنی همراه گلاب و عسل روی صورت بمالید. زنان حامله استفاده ننمایید.

شاه‌تره و خواص آن

مطالب مرتبط:

نعناع

ریحان

مرزه

تره

تره فرنگی



:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

خربزه و خواص آن

خربزه و عسل،خربزه مشهدی،خربزه در دهان مکن،خربزه با عسل،،خربزه به انگلیسی

یکی از میوه های خوشمزه که در گرمای تابستان بسیار می چسبد خریزه است .قابل ذکر است که خربزه میوه ای با فواید درمانی مختلف اما تا حدی نیز خطرناک.شاید باور نکنید که  در صورتی که خربزه را ناشتا بخورید احتمال مبتلا شدن به فلج و یا تب های صفراوی زیاد است . بهترین زمان خوردن از خربزه بین دو وعده غذایی است .جالب است بدانید که مالیدن پوست خربزه به صورت موجب جلا بخشیدن به پوست می گردد و همچینین پاک کننده ی بسیار خوبی می باشد.. گفتنی سات که از فواید آن برای پوست که بگذریم ، خربزه برای کسانی که کم خونی دارندتوصیه می گردد.

خربزه،خواص خربزه
بهتر است بدانید که خربزه به معالجه کیسه صفرا کمک می نمایدو البته خربزه برای کسانی که رماتیسم یا بواسیر دارند مفید و موثر است.جالب است بدانید که خربزه چاق کننده است در فواصل غذا خورده شود.گفتنی است که برای شفاف شدن پوست و رفع زردی آن می توان از ماسک تخم خربزه + شیره انگور + تخم زیتون استفاده نمایید.  بهتر است بدانید که اگر خانمهای حامله در ماههای اول از خربزه استفاده کنند ممکن است که نوزاد آنها پسر شود در هر صورت باعث زیبایی نوزاد می گردد.

خربزه،خواص خربزه

گفتنی است که کسانی که صورت خشک دارند اگر هر شب صورت خود را با آب خربزه بشویند خشکی رفع خواهد شد. بهتر است بدانید که خوردن خربزه به جوان ماندن پوست کمک می کند. دقت داشته باشید در موقع خوردن خربزه از خوردن نمک و فلفل خودداری کنید.  لازم به ذکر است که خربزه برای کسانی که نقرس دارند مفید است.  جالب است بدانید که خربزه موجب رشد کودکان می شود.  بهتر است بدانید که کسانی که کک مک دارند می توانند ضماد گوشت خربزه را روی پوست بگذارند. البته اگر تخم خربزه کوبیده با موز مخلوط نمایند روی کک مک ها بگذارند مفیدتر خواهد بود.

خربزه،خواص خربزه
حوب است بدانید که امام رضا فرموده اند: خوردن خربزه ناشتا موجب قولنج می شود.در ضمن خوردن خربزه باعث از بین رفتن سیاهی صورت می  گردد.قابل ذکر است خوردن خربزه موجب نشاط و فعالیت اعصاب می شود.در واقع خربزه دارای ویتامین A ، B1 ، B2 ، B6 و ویتامین C است.خوردن خربزه موجب می شود که دردهای پنهان آشکار شوند.

خربزه،خواص خربزه

این میوه پر خاصیت را حتما در فصل خود میل کنید.

خربزه و خواص آن

مطالب مرتبط:

هندوانه

طالبی



:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

عالی‌قاپو+تاریخچه و عکس

عالی قاپو اصفهان،عالی قاپو ملبورن،عالی قاپو در اصفهان،عالی قاپو قزوین

یکی از عمارت های زیبا واقع در نقش جهان نما عمارت عالی قاپو است.جالب است بدانید که کاخ یا عمارت عالی قاپو در غرب میدان نقش جهان و روبه روی مسجد شیخ لطف الله در مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است.لازم یه ذکر استکه این کاخ به عنوان یکی از با اهمیت ترین شاهکارهای معماری اوائل قرن یازدهم هجری است و از شهرتی جهانی برخوردار است.قابل ذکر است که عمارت عالی قاپو در سال 1054 قمری ساخته شده و بانی آن شاه عباس اول صفوی می‌باشد.التبه  شاه صفوی، سفیران و شخصیت‌های عالیقدررا در این‌کاخ به‌حضور می‌پذیرفته است.

عالی‌قاپو،تاریخچه عالی‌قاپو

جالب است بدانید که عالی قاپو دارای 6 طبقه است که هر طبقه آن تزئینات خاصی دارد در طبقه همکف 2 تالار وجود دارد که در آن روزگار به امور اداری و دیوانیاختصاص داشت، البته در طبقه سوم ایوان بزرگی است که بر 18 ستون بلند و رفیع استوار است و در وسط این ایوان حوض زیبایی از مرمر وجود دارد.لازم به ذکر است که به طور کلی عمارت عالى قاپو از دو قسمت متمایز تشکیل شده است؛ قسمت جلویى و مدخل عمارت و ساختمان اصلى کاخ.البته قسمت جلویى ساختمان از ساختمان اصلى جلوتر است و ورودی وسیع عمارت در همین بخش واقع است. لازم به ذکر است که مدخل داراى تاق جناغى است و دردو طبقه طرفین آن درها و تاق‌نماهاى کوچکترى می باشد.

عالی‌قاپو،تاریخچه عالی‌قاپو

قابل توجه است که بالاى مدخل ایوانى هست که از 3 جهت باز است و اتاق چوبى دارد. البته در زمان‌هاى گذشته به هنگام ضرورت پیرامون ایوان را باپرده مى‌‌پوشانیده‏‌اند.البته حوضى با لبه‌ هاى مرمرین در وسط ایوان قرار دارد که فواره هایى دارد ؛ کف حوض را از مس ساخته‏‌اند. از نوشته‏ هاى جهانگردانى چون تارونیهو شاردن چنین بر می ‏آید که در گذشته دور، دیوار انتهاى ایوان و سطوح ستون‌ها آینه کارى بوده است.بدنیست بدانید که بناى این ایوان یا به عبارت دیگر تالار بر اساس کتاب قصص الخاقانى در سال 1053 هجرى قمرى آغاز شده در مدتى بسیار کوتاه به اتمام رسیده است.

عالی‌قاپو،تاریخچه عالی‌قاپو

بهتر است بدانید که در قسمتهای  از کاخ شکل انواع جام و صراحی در دیوار تعبییه شده است که این اشکال علاوه بر نمایش زیبایی و خلاقیت و ابتکار هنرمندان گچکار برای این بوده است که انعکاس حاصل از نغمه‌های نوازندگان به وسیله این اشکال گرفته شود و صداها طبیعی و بدون انعکاس صوت به گوش برسند.

عالی‌قاپو،تاریخچه عالی‌قاپو

لازم به ذکر است که به طورکلی بنای عالی قاپو به عنوان یک بنای تشریفاتی خوش ساخت و زیبا دستاورد دیگری از هنر معماری دوران صفویه می باشد.جالب است بدانید که با آنکه بعد از دوره صفویه به تزئینات بناها خسارات جبران ناپذیری وارد شده ولی هنوز شاهکارهایی از گچبری‌ها و نقاشی‌های عهد صفویه رادر بر دارد و بازدید‌کنندگان را به تحسین وا می‌دارد. این کاخ زیبا را در سفر به اصفهان حتما ببینید.

عالی‌قاپو+تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

سی و سه پل

پل خواجو

تاریخچه مسجد شیخ لطف الله



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

گندم و خواص آن

گندم زار،گندم پرس،گندم به انگلیسی،گندم بریان،گندم سیاه،

گندم یکی از پر مصرف ترین گیاهان در دنیاست.

بهتر است بدانید که از متداول‌ترین مواد غذایی که در روز می‌خوریم گندم است، در واقع اغلب یادمان می رود نانی که می‌خوریم، بیسکوئیت یا کیکی که در میان وعده‌ها مصرف می‌کنیم و حتی ماده پایه ی بسیاری از مواد غذایی که ظاهراً ماهیت نشاسته‌ای ندارند نیز از گندم و آرد آن استفاده می‌ گردد. خوب است بدانید که گندم گیاهی است مقوی، سرشار از ویتامین‌های گروه ب و غنی از یکسری  مواد معدنی می باشد.

گندم،خواص گندم

بهتر است بدانید که دانه گندم عبارت است از  تخمی است که گیاه گندم از آن می‌روید و از سه قسمت تشکیل شده که در هنگام فرایند تولید آرد و آسیاب کردن جدا می‌شوند. در واقع اندوسپورم قسمت داخلی گندم می باشد که83درصد وزن دانه می‌باشد و منبع اصلی آرد گندممی باشد و بیشترین مقدار پروتئین، کربوهیدرات، آهن و ویتامین های گروه ب خصوصاً ب 1، ب 2، ب 3، اسیدفولیک را دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر محلول می باشد.سبوس گندم در حدود چهارده و نیم در صد وزن دانه گندم را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است که در آرد کامل گندم موجود است و به تنهایی هم خریداری می‌ گردد. سبوس دارای فیبر، مقدار کمی پروتئین و مقادیر قابل توجهی ویتامین ای، ویتامین‌های گروه ب، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیتوشمیکال می باشد.

گندم،خواص گندم
انواع آرد گندم را بشناسید
بهتر است بدانید که  آرد گندم غنی شده اغلب دارای چهار نوع اصلی از گروه ویتامین‌های ب (ب 1، ب 2، ب 3 و اسیدفولیک) می‌باشد که به مقدار معینی از آرد گندم کامل، به میزانی که به طور طبیعی در گندم وجود دارد  افزوده می‌شود. قابل ذکر است که  آرد سفید گندم که برای سفید شدن در معرض گاز کلراید  یا پروکسید بنزوئیل قرار می‌گیرد و درخشان  می‌شود.در واقع  از طرفی  کلراید موجب رسیدن آرد و کیفیت بهتر پخت می‌شود که برای تهیه نان و کیک مفید است.لازم به ذکر است که عوامل سفید کننده بر  مواد مغذی اثر تخریبی ندارد و ماندگاری نیز در آرد ندارد، لذا برای بدن خطر ناک نمی باشد. خوب است بدانید که گندم غنی از ویتامین B 1(تیامین)، ویتامین B 2(ریبوفلاوین)، ویتامین B3(نیاسین)، ویتامین B 5 (اسید پانتوتنیک) و ویتامین B 6 می‌باشد. ویتامین E و K نیز در مقادیر کم در گندم موجود است.
گندم،خواص گندم

بد نیست بدانید که  آرد گندم سفید نشده تنها در معرض اکسیژن هوا در فرایندی زمان دار قرار گرفته و سفید رنگ نیست. در واقع از لحاظ مواد مغذی تفاوتی با آرد سفید نشده ندارد. بهتر است بدانید که تنها تفاوت این است که آرد سفید گندم برای پخت نان و کیک مناسب‌ترمی باشد. جالب است بدانید که آرد گندم کامل آردی است که از شامل تمام اجزاء دانه گندم است (مغز) اندوسپورم، جوانه پنهان و سبوس. وجود سبوس گندم در آرد کامل، مانع تکامل گلوتن شده و بنابراین محصول حاصل از پخت آرد کامل سنگین‌تر از محصول پخت آرد سفید گندم می‌باشد. در واقع آرد کامل غنی از ویتامین‌های گروه ب، ای، پروتئین است و مقدار بیشتری مواد معدنی ومواد معدنی نادر دارد و فیبر غذایی بیشتری از آرد سفید دارد. حدود پنج درصد چربی نیز در آن موجود است.

گندم،خواص گندم

لازم به ذکر است که آرد سمولینا از گندم به دست می آید و پروتئین فراوانی دارد. البته در صنایع غذایی برای تهیه ندول و ماکارونی و اسپاگتی از آن استفاده می‌شود.بهتر است بدانید که مصرف گندم کامل برای متابولیسم طبیعی و سالم مفید است، به طوری که مطالعات نشان داده است از سرطان کولون و سرطان سینه در بزرگ‌سالان و از آسم و خطرات بیماری‌های قلبی در کودکان جلوگیری می‌ نماید. لازم به ذکر است که غذایی ضروری در خانم‌ها برای تأمین دستگاه گوارش سالم، کاهش خطر پرفشاری، دیابت و کلسترول بالا است و همچنین حاوی فیتونوترینت هایی است که باموجب ارتقاء سلامتی می‌شود.

گندم و خواص آن

مطالب مرتبط:

جو

لوبیا سفید

لوبیا

نخود

دانه سویا



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

 توت خشک و خواص آن

توت خشک به انگلیسی،توت خشک چاق کننده است؟،توت خشک و دیابت،توت خشک خواص،توت خشک کالری

جالب است بدانید که توت پرخاصیت و پرکالری است.دارای آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین، تانن، املاح معدنی، پکتین و سقز می باشد.لازم به ذکر است که قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند صرری ندارد و مضر نمی باشد. بدنیست بدانید که درخت توت از درختان بزرگ و مرتفعی است که ارتفاع آن به 20 متر و قطرش به یک متر می‌رسد. این درخت بومی چین است و در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شده است . این درخت در آمریکا در اوایل دوران استقلال این کشور به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفته است و کرم ابریشم از آن تغذیه می کرده است در واقع پوست شاخه‌های جوان نیز برای بسته‌بندی و بستن پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.لتبه برگ درخت توت سفید، به عنوان تنها غذای کرم ابریشم، اهمیت اقتصادی خاصی ‌دارد و گاه درخت توت اساسا به همین منظور کاشته می‌شودتا کرم ابریشم را تغذیه کند.

توت خشک،خواص توت خشک
توت پرخاصیت را بهتر بشناسید

لازم به ذکر است که توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پرکالری و انرژی می باشد. البته یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است.جالب است بدانید که هر فنجان توت حاوی 0.9 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی می باشد.بدنیست بدانید که میزان کلسیم توت قابل توجه می باشد.

توت خشک،خواص توت خشک

بهتر است بدانید میزان توصیه شده‌ کلسیم 800 میلی‌گرم در روز می باشد.

جالب است بدانید که توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم در خود می باشد.

توت خشک،خواص توت خشک

خواص درمانی توت خشک

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد.به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید می باشد. در واقع آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و عروقی می باشد.جالب است بدانید که نقش دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است،به همین دلیل مصرف توت خشک برای پیشگیری از سرطان پیشنهاد می شود.

توت خشک،خواص توت خشک

توت سفید خشک شده حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است. توت خشک در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش مفیدی دارد.مصرف توت خشک وزن را کاهش می‌دهدو شما را لاغر می نماید. در واقع توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است،از این رو مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند پیشنهاد می‌شود.ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم شما و برای کودکان مفید است

مصرف توت خشک را به جای قند به شما توصیه می کنیم .

 توت خشک و خواص آن

مطالب مرتبط:

انجیر خشک

قیسی

کنجد



:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

آرامگاه کوروش +تاریخچه و عکس

آرامگاه کوروش بزرگ،آرامگاه کوروش کبیر کجاست؟،آرامگاه کوروش،آرامگاه کوروش زیر آب،آرامگاه کوروش کجاست؟

آرامگاه کوروش در نزدیکی شیراز قرار دارد.

بهتر است بدانید که در 138 کیلومتری شهر شیراز ، در جاده آسفالته شیراز به آباده ، کمی دورتر از جاده امروزی شیراز، ( حدود 3 کیلومتر) به بقایای شهری می رسیم که روزگاری پایتخت بزرگترین و بی نظیرترین پادشاهی جهان بوده است. جالب است بدانید که این پایتخت در دشتی به نام مرغاب واقع شده است که مساحت تقریبی این دشت تقریباً 15×20 کیلومتر می باشد. رودی به نام پلور که البته در عهد باستان به آن مِدوس می گفتند در آن جریان دارد و در کل این دشت 1200 متر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد. البته پیش از ساخته شدن پاسارگاد در دشت مرغاب ، این منطقه از تمدنی کهن برخوردار بوده است که روستاهایی مانند:تل نخودی ، تل سه آسیاب ، دوتولان ، تل خاری در هزاره های سوم و چهارم در آنجا به وجود آمده است و در دوره ی خود دارای رونق و شکوه ی بی نظیر بوده اند
آرامگاه کوروش،مقبره کوروش
لازم به ذکر است که هنگامیکه بازمانده های این پایتخت کهن ایران را می بینید ناخود آگاه از خود می پرسی ، چرا در اینجا این پایتخت بنا شده است ؟ انگیزه از برپایی آن در این مکان چه بوده است؟ در واقع بر اساس نوشته های تاریخ نگاران قدیم ، کوروش بزرگ ، آستیاگ (آستیاژ ، آستیاگس) پادشاه ماد را در این دشت شکست داده و این کارمبنای ایجاد بزرگترین و قدرتمند ترین پادشاهی ایران می باشد. از این رو کوروش بزرگ فرمان بنای پایتختی را در این دشت داد، هر چند با ایجاد تخت جمشید ( توسط سایر پادشاهان هخامنشی) برجستگی پاسارگاد کمتر گردید اما ارزشمند بودن آن هیچگاه کمرنگ نشده است بطوریکه پس از ساختن تخت جمشید هنوز پادشاهانی بودند که برای تاجگذاری پاسارگاد را انتخاب می کردند. قابل ذکر است که کوروش پاسارگاد را در 550 تا 559 قبل از میلاد ساخته است و البته در سال 336 قبل از میلاد این شهر به همراه گنجینه پر بهای آن به دست اسکندر مقدونی افتاده است.

آرامگاه کوروش،مقبره کوروش

معنای پاسارگاد را بدانید

جتاب است بدانیدکه در مورد این واژه هنوز نظری قطعی داده نشده است ، اما هرودوت در کتاب خود ادعا می کند که پاسارگادی مهمترین قوم پارسیان بوده اند و ریشه هخامنشیان از آنهاست .در واقع  پاسارگاد در بعضی از نوشتارهای قدیمی پارسه گَدَ نیز گفته شده است. اما در کل معناهایی که برای آن مطرح شده است شامل:زیستگاه پارسیان ، تختگاه پارسه ، محل استقرار پارسیان و دژ پارسیان می باشد.
در این دشت که در سینه خود هویت ایرانیان را نگه داشته و مانند بغضی در گلو هر لحظه منتظر حکایت تاریخ آن دوره است ، نشانه های زیادی از تمدن ایرانیان وجود دارد که البته مربوط به دوره های گوناگونی می باشد.

 

آرامگاه کوروش،مقبره کوروش

بهتر است بدانید که اگر کمی به شواهد و آثار بر جای مانده بر روی بنا دقت نماییم می توانیم تا حدودی تشخیص دهیم که بنای فوق ساخته و پرداخته کدام یک از مردمان سرزمین کوروش بزرگ می باشد.

آرامگاه کوروش،مقبره کوروش

از آنجا که معماران ، ایونیه و لیدیه ای در ساخت بنا از ابزاری خاص استفاده نموده اند و در مقبره کوروش نیز این آثار یافت گردیده می توان حدس زد که این بنا توسط ایشان که پس از پیروزی کوروش بر لیدیه و … به ایران آورده شده بودند و به دستور وی در زمان زنده بودن خود او ساخته شده است. این بنای قدیمی و زیبا را می توانید در سفر به شهر شیراز ببینید.

آرامگاه کوروش +تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

آرامگاه سیخ صفی الدین اردبیلی

آرامگاه حافظ

آرامگاه فردوسی

آرامگاه سعدی

 



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

سرماخوردگی کودکان و راههای درمان

سرماخوردگی کودکان زیر 2 سال،سرماخوردگی کودکان،سرماخوردگی کودکان در تابستان،سرماخوردگی کودکان یک ساله،سرماخوردگی کودکان زیر دو سال

بهتر است بدانید که گرچه اکثر پدر و مادرها دوست دارند هر کاری که می توانند انجام دهند تا علائم و نشانه های بیماری سرماخوردگی در کودکشان کمتر شود و بهبود

یابد اما جالب است بدانید که اکثر پزشکان داروهای سرماخوردگی و ضدسرفه را هرگز برای خردسالان زیر ۴ سال پیشنهاد نمی کنند.

گفتنی است که آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا چندین جایگزین مناسب را برای بهبود علائم سرماخوردگی در این گروه سنی ارائه کرده اند که باید به جای دارو

استفاده گردند:

بهتر است  کودک خود را به استراحت زیاد تشویق کنید.

سعی کنید مایعات زیاد به کودک خود بدهید.

در واقع برای درمان گرفتگی بینی از قطره های محلول آب نمک برای کودک استفاده نمایید.

حتما به هنگام شب در اتاق کودک یک دستگاه بخور سرد قرار دهید.

بهتر است شیر آب داغ را در حمام باز کنید به طوری که حمام بخار کند و سپس از کودک خود بخواهید در حالی که دوش آب باز است در فضای بخار کرده حمام و بیرون از

وان بنشیند و بخار آب گرم را تنفس کند.

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

تغذیه در سرما خوردگی چگونه باید باشد.

لازم به ذکر است که سرماخوردگی به مفهوم عفونت بینی وگلو می باشد . که اغلب بی ضرر بوده و دارای علائمی مانند آبریزش بینی ,گلودرد , سرفه و عطسه

می باشد که بعد از مدتی بهبود ی حاصل می شود.

در وقع بیش از200 نوع ویروس در ایجاد سرما خوردگی نقش دارند و لذا علائم آن بسته به نوع ویروس ایجاد کننده می تواند کاملا متفاوت باشد .

لازم به ذکر است که بروز سرما خوردگی در افراد بزرگسال بین 4-2 بار در سال و در کودکان, به ویژه در سنین قبل از مدرسه بین 10-6 باردر سال کاملا طبیعی و عادی

است .افراد مبتلا به سرما خوردگی باید بعد از 2-1 هفته احساس بهبودی کامل کنند ودر غیر اینصورت باید به پزشک مراجعه فرمایید.تا از نظر بروز عوارض باکتریال

سرماخوردگی مانند عفونت ریه ها , سینوس ها , یا گوش ها مورد بررسی قرار گیرند تا مشکلی نداشته باشید.

علائم و نشانه های سرماخوردگی را بشناسید

بهتر است بدانید که علائم سرما خوردگی اغلب بعد از 3-1 روز بعد از تماس با ویروس سرما خوردگی بروز می کند و شامل این موارد می باشد:

ایجاد گرفتگی یا آبریزش بینی

احساس خارش گلو یا گلو درد

سرفه کردن

احتقان

احساس سردر یا بدن درد

داشتن آبریزش از چشم

احساس تب پائین

احساس خستگی مختصر در بدن

در واقع با پیشرفت سرما خوردگی ترشحات بینی میتواند بتدریج غلیظ تر و زرد رنگ ویا سبز رنگ گردد.

بهتر است بدانید که یکی از مشخصه های قابل توجه افتراق دهنده ی بین سرما خوردگی و سایر بیماریهای ویروسی این است که در سرما خوردگی اغلب تب بالا وجود

نداشته و بر عکس سایر بیماریهای ویروسی احساس خستگی شدیدی وجود ندارد .

 

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

علل سرما خوردگی را بشناسید:

در واقع رینو ویروس ها رایج ترین عامل محسوب می شوند که شدیدا هم قابل سرایت میباشند . راه ورود ویروس به بدن دهان یا بینی است اما در این بین دستها هم

نقش مهمی دارند.

اغلب ویروسها بدنبال سرفه ,عطسه و یا حتی حرف زدن در هوا پخش می شوند .اما از طریق تماس دستها با اشیائی که قبلا دستهای آلوده به ویروس با آن در تماس

بوده(مانند :گوشی تلفن ,لیوان, حوله …) نیز قابل انتقال است.

عوامل زمینه ساز سرماخوردگی را بشناسید:

جالب است بدانید که خردسالان و کودکان در سنین قبل از دبستان بسیار مستعدمبتلا شدن به سرما خوردگی میباشند

زیرا هنوز به اکثر ویروسهای سرماخوردگی مقاومت پیدا نکرده اند .

بهتر است بدانید که کودکان اکثر اوقات خود را در جمع سایر کودکان میگذرانند و در خصوص شستن دستهای خود و مراقبت دهانی هنگام عطسه و سرفه کمتر توجه

دارند و رعایت می کنند.

جالب است بدانید که بروز سرماخوردگی در پائیز و زمستان بیشتر است که علت آن تجمع بیشتر دانش آموزان در کلاسهای درس و از طرف دیگر خانه نشینی بیشتر در

این فصول است .در مناطقی که فصل زمستان ندارند سرما خوردگی در فصول بارانی رایج تر است.

 

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

نکات درمانی برای سرماخوردگی:

مسکن ها :مانند استامینوفن که برای کاهش درد و تب استفاده می گرددالبته مصرف زیاد آن میتواند برای کبد عارضه دار باشد

قطره ها و اسپری های ضداحتقان بینی :بزرگسالان از این داروها برای مدت طولانی نباید استفاده نمایند  زیرا خودشان میتوانند ایجاد احتقان و التهاب مخاط بینی و

گرفتگی بینی نمایند و در خصوص اطفال بهتر است بدانید که از این داروها اصلا نباید استفاده نمود

شربت های ضد سرفه :مصرف این شربت ها توسط انجمن پزشکان متخصص ریه در آمریکا به شدت منع شده است و عقیده دارندکه این داروها هیچ تاثیری در درمان

علت اصلی سرفه در سرما خوردگی ندارد .انجمن فوق مصرف هرگونه داروی ضد سرماخوردگی و شربت سینه را در اطفال زیر 14 سال مبتلا به سرما خوردگی به شدت

نهی کرده است .مرکزکنترل بیماریها در آمریکا تجویز داروهای ضد سرفه و سرما خوردگی را در بچه های زیر2 سال ممنوع نموده است. سرفه های ایجاد شده بدنبال

سرما خوردگی اغلب تحت هر شرایطی 3-2 هفته طول کشیده و با هیچ داروئی قابل کنترل نمی باشد .

اگر بیش از این طول بکشد حتما نیازمند ویزیت پزشک می باشد.

 

سرماخوردگی کودکان،درمان سرماخوردگی کودکان

ویتامین C و روی : مصرف این ویتامین اثری در رواج سرما خوردگی ندارد اما تاثیر کمی در روی کاهش مدت و شدت علائم سرماخوردگی دارد . طبق برخی از مطالعات

مصرف قرص های روی تا حدودی موجب کاهش علائم سرما خوردگی خواهد شد.

سرماخوردگی کودکان و راههای درمان

مطالب مرتبط:

سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()