خربزه و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

خربزه و خواص آن

خربزه و عسل،خربزه مشهدی،خربزه در دهان مکن،خربزه با عسل،،خربزه به انگلیسی

یکی از میوه های خوشمزه که در گرمای تابستان بسیار می چسبد خریزه است .قابل ذکر است که خربزه میوه ای با فواید درمانی مختلف اما تا حدی نیز خطرناک.شاید باور نکنید که  در صورتی که خربزه را ناشتا بخورید احتمال مبتلا شدن به فلج و یا تب های صفراوی زیاد است . بهترین زمان خوردن از خربزه بین دو وعده غذایی است .جالب است بدانید که مالیدن پوست خربزه به صورت موجب جلا بخشیدن به پوست می گردد و همچینین پاک کننده ی بسیار خوبی می باشد.. گفتنی سات که از فواید آن برای پوست که بگذریم ، خربزه برای کسانی که کم خونی دارندتوصیه می گردد.

خربزه،خواص خربزه
بهتر است بدانید که خربزه به معالجه کیسه صفرا کمک می نمایدو البته خربزه برای کسانی که رماتیسم یا بواسیر دارند مفید و موثر است.جالب است بدانید که خربزه چاق کننده است در فواصل غذا خورده شود.گفتنی است که برای شفاف شدن پوست و رفع زردی آن می توان از ماسک تخم خربزه + شیره انگور + تخم زیتون استفاده نمایید.  بهتر است بدانید که اگر خانمهای حامله در ماههای اول از خربزه استفاده کنند ممکن است که نوزاد آنها پسر شود در هر صورت باعث زیبایی نوزاد می گردد.

خربزه،خواص خربزه

گفتنی است که کسانی که صورت خشک دارند اگر هر شب صورت خود را با آب خربزه بشویند خشکی رفع خواهد شد. بهتر است بدانید که خوردن خربزه به جوان ماندن پوست کمک می کند. دقت داشته باشید در موقع خوردن خربزه از خوردن نمک و فلفل خودداری کنید.  لازم به ذکر است که خربزه برای کسانی که نقرس دارند مفید است.  جالب است بدانید که خربزه موجب رشد کودکان می شود.  بهتر است بدانید که کسانی که کک مک دارند می توانند ضماد گوشت خربزه را روی پوست بگذارند. البته اگر تخم خربزه کوبیده با موز مخلوط نمایند روی کک مک ها بگذارند مفیدتر خواهد بود.

خربزه،خواص خربزه
حوب است بدانید که امام رضا فرموده اند: خوردن خربزه ناشتا موجب قولنج می شود.در ضمن خوردن خربزه باعث از بین رفتن سیاهی صورت می  گردد.قابل ذکر است خوردن خربزه موجب نشاط و فعالیت اعصاب می شود.در واقع خربزه دارای ویتامین A ، B1 ، B2 ، B6 و ویتامین C است.خوردن خربزه موجب می شود که دردهای پنهان آشکار شوند.

خربزه،خواص خربزه

این میوه پر خاصیت را حتما در فصل خود میل کنید.

خربزه و خواص آن

مطالب مرتبط:

هندوانه

طالبی





:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: